يه نكته ديگه اينكه جوسازي ديگران را متهم به استبداد راي كردن معمولا كار كساني هست كه بافقها ومراجع مشكل دارن يا با نظام مشكل دارند.مشكل شما خانم مريم اينه كه مشكلات اقتصادي مملكت رو به فقها ومراجع وروحانيون نسبت ميدهيد ودر تصور شما حك شده كه هرچي مشكل هست زير سرآخوندهاست.
براي رسيدن به مرادتون روحانيون ومفسرين رو زيرسوال ميبيريد ومتهم ميكنيد به (غروروتكبر وخودرايي)............اگر يك سري بريد آرشيو روزنامه هاي اوايل انقلاب بخصوص زمان بني صدر را ببينيد ميبينيد كه بعضي ازروزنامه ها از امام با عنوان استبدادياد مي كردند.
البته اين يك چيز طبيعي است كه ما روحانيون تا مطلبي مي گوييم كه ذائقه بعضي باآن سازگارنيست ويا عرف نمي پسندد متهم به:امل بودن-متهجربودن-مستبدبودن-وكساني كه همه را احمق فرض مي كنند- ميشويم واز خداوند متعال صبر وحوصله در مقابل اين اتهامات ميخواهيم.
خانم مريم اگر پيروي ازفقهاي جامع الشرايط ضرري به ما نميرساند.ولي واي به حال كساني كه در قيامت (اگر مادرست گفته باشيم)ازطرف خداوند مواخذه شوند..........از خداوند هدايت مستمر همه بندگان خدا را خواستارم.
ياعلي
جناب موعودنامه بله من به اندازه ي شما مطالعه ي ديني ندارم. به دليل اينكه وقت آنرا ندارم. جدا از مطالعات ديني ،كار ترجمه هم مي كنم. زبانشناسي هم مي خوانم. در داستان نويسي و ادبيات هم دستي دارم.. اما تمام اينها را نافي اين نمي دانم كه درباره ي دينم ننويسم. اين دين همانقدر كه مال شماست مال من هم هست. و شما حق نداريد من يا هر كس ديگري را از بيان عقايد و اظهار نظرات بازداريد تنها به اين دليل كه مذاق شما را خوش نمي آيد. در ضمن من كه در حاشيه ي وبلاگم نوشته ام اينها فهم و برداشت من از دين مبين اسلام است..
درباره ي علامه مجلسي هر كس عقيده ي خودش را دارد. عقايد شما براي خودتان و عقايد من براي خودم. اما يك سوال آيا نه اينكه دروغ بستن به امامان و پيامبر حرام است. اگر من بدانم اين حديثي كه براي شما مي گويم دروغ است و باز بگويم _شما كه يكسره در حال پاره كردن پيراهن هاي علوم اسلامي هستيد_ حكم اش چيست؟
نكته ي ديگر اينكه از زبان من نقل كرده بوديد كه زمان ومکان وغذا در انعقاد نطفه تاثير دارند وکليت اين را کسي انکار نکرده.ولي پيامبر واهلبيت نفرمودند هرکس فلان شب اين کاررابکند حتما بچه اش فلان يابهمان مي شود. اين نكته اي كه گفتم را در يك كتاب ديني خوانده ام كه اسمش را فراموش كرده ام . ببينيد شما خودتان هم اين را قبول نداريد چرا كه عقلا قابل قبول نيست.
در باب موسيقي منظور من از موسيقي معناي رايج آن است و گوش كردن به آهنگ ها و استفاده از آلات موسيقي.. در اينجا به انواع ديگر موسيقي كاري نداريم. حالا با روشن شدن منظور من از نوع موسيقي فكر مي كنم بهتر حرف هايمان را بفهميم (اگر به ادامه ي بحث تمايل داريد و اگر مي توانيد با لحن بهتري صحبت كنيد)
يك نكته اي كه در حكم فقهاي دين كمي عجيب به نظر مي رسد و در پستم به آن اشاره كردم اين بود كه آلات موسيقي اگر بد شمرده شده اند به خاطر آهنگي بوده كه بوسيله ي آن ها توليد مي شده است. حال چگونه است كه گوش كردن به ان آهنگ اشكالي ندارد اما نبايد آن آلت موسيقي را ديد؟؟!!
مثلا اگر اين مورد را به زنا و دزدي که حرام است تعميم دهيم اشکالي ندارد که عده اي زنا و دزدي کنند با اين شرط که کسي آنها را در آن حال نبيند!
با سلام
روزي آقاي قرائتي فرمودند اسلام مسجد النبي كه ستون هايش چهار تانخل بيشتر نبود تا چين در شرق و تا كجا در غرب رفت و اسلام مسجد النبي امروز كه نمي دانيم چند تا ستون دارد از مدينه هم خارج نمي شود!! من فكر مي كنم دليلش امثال آدم هاي پرمدعايي مثل شما باشند كه همه را احمق فرض مي كنند و همه را بر باطل و فقط خود را صحيح و درست مي دانند. من دوستان زيادي دارم كه با آنها بحث مي كنم مسيحي زرتشتي كافر .. هيچ وقت به خودم اجازه نمي دهم همچين لحني داشته باشم.. يكبار برگرديد و كامنتهايي كه براي ماني گذاشته ايد بخوانيد و يا كامنت هايي كه براي من...فكر مي كنم اگر رو در رو با شما بحث كنم يك جاي سالم در بدنم نماند...
روزي يكي از منكران خدا با يكي از شاگردان امام صادق مناظره مي كرد. ناگهان بي مقدمه پرسيد شما شاگرد اين آقايي؟ گفت بله.. منكر خدا گفت فكر نمي كنم آخر من كه با ايشان صحبت مي كنم از هر دري مي گويم از همه چيز ايراد مي گيرم و ايشان آرام به من پاسخ مي دهند بدون اينكه مثل شما اينقدر عصباني شوند...