سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست شدن دوستان ، غربت است . [نهج البلاغه]
موعودنامه
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مردی که کمک خواست

بعضیا تا به یه درجه از تحصیلات میرسن یا یه مدرکی می گیرن ،انتظار دارن که دیگه دست به سیاه و سفید نزنن و بلافاصله یه کار در رابطه با تحصیلاتشون براشون فراهم بشه....یا بعضیا فکر میکنن چون یه دیپلم یا لیسانس گرفتن ،دیگه از دماغ فیل افتادن و حتما باید پشت میز بشینن...باور کنید بعضی از مشکلات اقتصادی(نه همش،بعضیاشم مربوط به دولت و حکومته)مربوط به خودما ایرانی هاست.خصلت تنبلی که داریم باعث میشه که اونطور که باید از مواهب خدادای مملکتمون استفاده نکنیم.بله از ماست که بر ماست.جوونای ما اگه به این نکته برسن که از این ستون تا اون ستون فرجه و نباید یه گوشه ای نشست تا همه چیز خودش فراهم بشه ؛بلکه حرکت کنن -کاری بکنن تا عجالتا تا اون موقع که کار مورد نظرشون پیدا بشه ،بیکار نباشن ،اونوقت خدا هم بهشون لطف میکنه و........

به این داستان توجه کنید:

به گذشته پرمشقت خویش مى اندیشید، به یادش مى افتاد که چه روزهاى تلخ و پرمرارتى را پشت سرگذاشته ، روزهایى که حتى قادر نبود قوت روزانه زن و کودکان معصومش را فراهم نماید. با خود فکرمى کرد که چگونه یک جمله کوتاه فقط یک جمله که در سه نوبت پرده گوشش را نواخت ، به روحش نیرو داد و مسیر زندگایش را عوض کرد و او و خانواده اش را از فقر و نکبتى که گرفتار آن بودند نجات داد.
او یکى از صحابه رسول اکرم بود. فقر و تنگدستى بر او چیره شده بود. در یک روز که حس کرد دیگر کارد به استخوانش رسیده ، با مشورت و پیشنهاد زنش تصمیم گرفت برود و وضع خود را براى رسول اکرم شرح دهد و از آن حضرت استمداد مالى کند.
با همین نیت رفت ، ولى قبل از آنکه حاجت خود را بگوید این جمله از زبان رسول اکرم به گوشش خورد:(هرکس از ما کمکى بخواهد ما به او کمک مى کنیم ، ولى اگر کسى بى نیازى بورزد و دست حاجت پیش مخلوقى دراز نکند، خداوند او را بى نیاز مى کند)
آن روز چیزى نگفت . و به خانه خویش برگشت . باز با هیولاى مهیب فقر که همچنان بر خانه اش سایه افکنده بود روبرو شد، ناچار روز دیگر به همان نیت به مجلس رسول اکرم حاضر شد، آن روز هم همان جمله را از رسول اکرم شنید:(هرکس از ما کمکى بخواهد ما به او کمک مى کنیم ، ولى اگر کسى بى نیازى بورزد، خداوند او را بى نیاز مى کند)
این دفعه نیز بدون اینکه حاجت خود را بگوید، به خانه خویش برگشت ، و چون خود را همچنان در چنگال فقر ضعیف و بیچاره و ناتوان مى دید، براى سومین بار به همان نیت به مجلس رسول اکرم رفت ، باز هم لبهاى رسول اکرم به حرکت آمد و با همان آهنگ که به دل قوت و به روح اطمینان مى بخشید همان جمله را تکرار کرد.
این بار که آن جمله را شنید، اطمینان بیشترى در قلب خود احساس کرد. حس کرد که کلید مشکل خویش را در همین جمله یافته است . وقتى که خارج شد با قدمهاى مطمئن ترى راه مى رفت . با خود فکر مى کرد که دیگر هرگز به دنبال کمک و مساعدت بندگان نخواهم رفت . به خدا تکیه مى کنم و از نیرو و استعدادى که در وجود خودم به ودیعت گذاشته شده استفاده مى کنم و از او مى خواهم که مرا در کارى که پیش مى گیرم موفق گرداند و مرا بى نیاز سازد.
با خودش فکر کرد که از من چه کارى ساخته است ؟ به نظرش رسید عجالتا این قدر ازاو ساخته هست که برود به صحرا و هیزمى جمع کند و بیاورد و بفروشد. رفت و تیشه اى عاریه کرد و به صحرا رفت ، هیزمى جمع کرد و فروخت . لذت حاصل دسترنج خویش را چشید. روزهاى دیگر به این کار ادامه داد تا تدریجا توانست از همین پول براى خود تیشه و حیوان و سایر لوازم کار را بخرد. باز هم به کار خود ادامه داد تا صاحب سرمایه و غلامانى شد.
روزى رسول اکرم به اورسید و تبسم کنان فرمود:(نگفتم هرکس از ما کمکى بخواهد ما به او کمک مى دهیم ، ولى اگر بى نیازى بورزد خداوند او را بى نیاز مى کند.                          داستان راستان استاد شهید مطهری داستان دوم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حبیب الله حاتمی فرد ( یکشنبه 88/2/6 :: ساعت 12:45 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اثبات وجود حضرت ولی عصر علیه السلام
خبر تازه
سالروز اشغال فلسطین
جوان
مردی که کمک خواست
گندم از گندم بروید جو زجو
چرا بعضىها دعایشان مستجاب نمى شود؟
احادیثی در باب شوخی
خمس..............
لقمه حرام و آثار آن
تکلیف.........
خمس..............
میلاد مسعود امام هادی علیه السلام مبارک
تکلیف...
حدیث پزشکی10
[همه عناوین(114)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 22
>> مجموع بازدیدها: 151369
» درباره من

موعودنامه

» پیوندهای روزانه

آیت‌الله مکارم : غرب دچار نوعی جاهلیت مدرن شده است [57]
گفتگوی فارس با روانبخش: [61]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
اخلاقی تربیتی[15] . آینه عبرت[11] . فقه و زندگی[11] . حذیث پزشکی[9] . عبرتهای عاشورا[9] . شیطان شناسی[6] . روزه[5] . زکات فریضه ای فراموش شده[5] . موعود[5] . خرافات و انحرافات[4] . امربه معروف ونهی از منکر[3] . تکلیف[3] . امنیت اجتماعی[2] . امام شناسی[2] . لبخندبزن مؤمن[2] . مدیریت[2] . مهارت های زندگی . امام-زمان-طول عمر-اثبات . ازدواج موقت . جوان-جوانی-تندرستی-شیعه-علم-دانشجو-رهبر معظم انقلاب . چرا بعضى‌ها دعایشان مستجاب نمى شود؟ . داستان-از ماست که بر ماست-توکل به خدا . شوخی . فلسطین-اشغال فلسطین-صهیونیسم-صهیون . گندم از گندم بروید جو زجو-معلم-نماز جماعت .
» آرشیو مطالب
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
معصومین
mostafa news

یاعلی مولا
درویش
جواد
دختران مهتاب
امیدزهرا
آغوش خدا

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب